Tytuł
Główna
Cel gry
Rasy
Rozwój
You're: 111190
 
Kontakt

Rasy grywalne

W Remironie można wybrać jedną z sześciu ras grywalnych: elfa, krasnoluda, orka, człowieka, półelfa lub niziołka. Pozostałe rasy, ze względu na ich niewielką liczebność i znaczenie, nie są w tym względzie brane pod uwagę. Wybór ten jest bardzo istotny, gdyż podczas rozgrywki w prosty sposób rasy zmienić się nie da. Można tego dokonać jedynie poprzez opisane w dziale Cel Gry Wstąpienie, a następnie inkarnację w dowolnej rasie. Jest to oczywiście możliwe, jednak z pewnością nie należy do prostych. Nawet dla Tytanów. Warto też pamiętać, że pod względem cech rasy są całkowicie niezbalansowane. Jednak gdy weźmie się pod uwagę całość charakterystyki danej rasy, jej ograniczenia w podróżowaniu po Remironie i rozwoju, wszystko wraca do normy. Zatem po kolei...

Elfy są najstarszą rasą. Byli na Paradianie pierwsi, na długo przed pozostałymi. Ich tradycja i wiedza są największe spośród innych ras. Wszystkie swe mądrości elfy spisują w księgach, przechowywanych w olbrzymich bibliotekach. Można w nich znaleźć odpowiedzi na bardzo wiele pytań, zwłaszcza dotyczących Remironu. Jednakże swoją wiedzą elfy nie dzielą się z nikim, za wyjątkiem półelfów, którzy zdobyli ich zaufanie. Uważają się za lepszych i mają ku temu mocne podstawy. Elfy nie zabraniają podróży swoim kobietom, gdyż w społeczeństwie mają one takie same prawa, jak mężczyźni. Jednakże elfka w zbroi i z mieczem przy boku jest z pewnością rzadkim widokiem.
Elfy żyją głównie w Alithas, mniej licznie w Davonie oraz Elidnie. Do miasta elfów z pewnością nie wejdzie żaden ork. Nawet jeśli będzie w kompanii kilku elfów, zostanie zatrzymany na bramie. Podobnie nie zostanie wpuszczony podróżujący samotnie krasnolud, choć z elfami do miasta wejdzie. Elfy niechętnie przebywają wśród krasnoludów, zatem samotnie nie podróżują do ich miast.
Elf mierzy przeciętnie od około 3,2 do 3,5 łokcia wzrostu. Zdarzają się nieco wyżsi, jednak rzadko. W zależności od postury, elf waży od około 120 do 150 funtów. Żyje tak długo, ile sam chce, zachowując wszystkie swoje cechy. Nieznane są przypadki śmierci elfa ze starości, choć przyjmuje się, że żyją około 10.000 lat. Znakiem rozpoznawczym elfów jest nieprzeciętna uroda, której nie posiada żadna inna rasa oraz u mężczyzn brak zarostu na twarzach. Elfki są przeważnie szczuplejsze, choć dorastają tak, jak i mężczyźni. Elfy obojga płci zawsze mają jasne oczy, zwykle w różnych odcieniach niebieskiego. Do rzadkości należą elfy z zielonymi oczami, jednak czasami się zdarzają. Elfy mają najczęściej jasne włosy, a bardzo rzadko spotyka się ciemnowłosych. Można śmiało uznać, że spotkanie elfa lub elfki z ciemnymi włosami i zielonymi oczami jest niemożliwe. Taka kombinacja zdarzała się jedynie wśród Elfów Podróżników, którzy w znakomitej większości opuścili Paradianę tysiąclecia temu. Ci, co pozostali na planecie, nigdy nie mieszkali na stałe w Remironie.
Podczas podróżowania po miastach elfy obojga płci są bardzo znaczni. Zostaną rozpoznani natychmiast, chyba że bardzo dobrze się zamaskują. Dotyczy to w szczególności kobiet, których uroda z pewnością sprowokuje liczne zaczepki i może doprowadzić do poważnych kłopotów z miejscowymi. Elfy nie są zwolennikami podziemi, choć często w nich mieszkają. Są to jednak ich własne podziemia, dostosowane do potrzeb. Zdolności pływackie i żeglarskie elfów, pomiędzy innymi rasami, nie mają sobie równych. Radzą sobie z tym znakomicie. W przypadku walki elfy wolą unikać bezpośredniego starcia, starając się wyeliminować przeciwnika przy pomocy pułapek i wyrafinowanych technik partyzanckich. Są mistrzami w tworzeniu ukrytych przejść, schowków i niewidocznych budowli. Jest mało prawdopodobne, aby przedstawiciel innej rasy wypatrzył ukrytą przez elfy konstrukcję lub skrytkę.
Ze względu na swoje niedoskonałości siłowe, elfy rzadko zajmują się otwartą wojaczką. Ich domeną jest sztuka zwiadu i łowiectwo, w którym najlepiej się czują. Mogą w nich wykorzystać swą naturalną zwinność i zręczność, a także inteligencję. Niewiele gildii, poza ich własnymi, szkoli elfów. Z tego względu całkowicie poza zasięgiem elfa jest zostanie paladynem, czy też kapłanem.
Warto zauważyć, że elfy od samego początku potrafią znakomicie czytać i szybko się uczą. Są najbardziej inteligentni, zwinni oraz zręczni. Szybko regenerują siły po obrażeniach, są bardzo wytrzymali, lecz średnio żywotni. Siła nie należy do ich szczególnie mocnych stron. Szczęście jest dla nich co najmniej neutralne, zatem na cegłę w drewnianej stodole nie ma co liczyć. Nie ma chyba lepszego zwiadowcy i mnicha, niż elf. W pozostałych dostępnych profesjach również dobrze sobie radzą, zwłaszcza jako najemnicy i złodzieje. Jednak wtedy tracą zaufanie swej rasy i są traktowani z rezerwą. Zestawienie cech nowoutworzonej postaci zamieszczono niżej.

Cechy podstawowe
Siła: ???
Zręczność: ???
Zwinność: ???
Wytrzymałość: ???
Żywotność: ???
Regeneracja: ???
Inteligencja: ???
Szczęście: ???
Cechy drugorzędne
Walka wręcz: ???
Walka bronią: ???
Uniki: ???
Spostrzegawczość: ???
Celność: ???
Łucznictwo: ???
Jeździectwo: ???
Traperstwo: ???
Wspinaczka: ???
Pływanie: ???
Żegluga: ???
Skradanie: ???
Pokonywanie upałów: ???
Pułapki: ???
Wykrywanie pułapek: ???
Otwieranie zamków: ???
Handel: ???
Perswazja: ???
Czytanie: 80% - 1 pkt rozdania 5%
Mistycyzm: ???
Złodziejstwo: 0% - 1 pkt rozdania 5%

Krasnoludy są niewiele młodsi od elfów. Zostali stworzeni do życia pod ziemią i doskonale sobie tam radzą. Dlatego też najchętniej mieszkają w górach lub w podziemiach pośród swoich. Spotkać ich można również w ludzkich miastach, ale nie tylko. Jako rasa posiadają bardzo bogatą tradycję, jak też i szeroką wiedzę o świecie. Ich specjalnością jest historia oraz górnictwo i kowalstwo. Żadna rasa chyba nie wie tyle o górnictwie, co krasnoludy. Parają się również handlem oraz prowadzą karczmy, zwłaszcza te bardziej oddalone od miast. Krasnoludy zajmują się również uprawą roli, jednak swe zapędy farmerskie ograniczają prawie wyłącznie do roślin wykorzystywanych przez swoją rasę. Należą do nich: chmiel, jęczmień, owies, żyto, fasola, ziemniaki, buraki, rzepa oraz liczne zioła. Pozostałe prowianty, w tym solone i suszone mięso oraz suszone owoce, są z reguły kupowane od innych ras.
Krasnoludy zamieszkują najliczniej w Khard i Ostard. To całkowicie krasnoludzkie miasta. Do wielkiej rzadkości należy spotkanie samotnego przedstawiciela innej rasy, zwłaszcza elfa, na ulicach jednego z nich. Z pewnością w krasnoludzkim mieście nie pojawi się ork, gdyż zostanie zabity od razu na bramie. Krasnoludy nie boją się innych ras, dlatego do ich miasta wejdzie każdy, oprócz orka. Jedynie elf może czuć się trochę nieswojo, gdyż niekoniecznie będzie mile widziany. Khard jest stolicą krasnoludów, gdzie koncentruje się ich życie plemienne, a także mieszka władca. Jest tam najwięcej kopalń, bibliotek, gildii i pozostałych organizacji. Jednakże Ostard jest nie mniej ważne. Mieści się tam podobno najbardziej sekretna biblioteka krasnoludów, a także mieszkają najlepsi spece od górnictwa. W Ostard można też spotkać najwięcej krasnoludzkich kobiet, które na dodatek rzadko opuszczają to miejsce. A jeśli już, to aby odwiedzić Khard. Kobiety krasnoludzkie nie wyruszają dalej, dlatego podróżnikiem może zostać jedynie krasnolud - mężczyzna.
Krasnolud mierzy przeciętnie od około 2,8 do 3,2 łokcia wzrostu. W zależności od postury, krasnolud waży od około 160 do 300 funtów. Żyje co najmniej 400 lat, zachowując do końca wszystkie swoje cechy. Krasnoludy rzadko umierają ze starości. Zwykle kończą swe istnienie w walce, albo giną podczas pracy w kopalni. Znakiem rozpoznawczym krasnoludów są szerokie barki i ciemna lub ruda broda, którą posiadają zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Krasnoludy obojga płci zawsze mają ciemne oczy, od brązowych do czarnych. Jak dotąd, nie narodził się krasnolud z jasnymi oczami. Ponadto krasnoludy nigdy nie krzyżowali się z innymi rasami, zatem czystość ich krwi jest całkowita. Krążą jednak słuchy, że ogry i gobliny powstali z krasnoludów w czasach potęgi Mrocznych Elfów. Jak dotąd jedynie elfy znają prawdę o powstaniu tych ras, którą nie podzielili się z innymi.
Podczas podróżowania krasnoludy są zwykle dobrze odbierani i można ich znaleźć niemal wszędzie. Mieszkają nawet w niektórych miastach elfów. Krasnoludy uwielbiają podziemia, jaskinie, góry i wszystko, co jest zbudowane z kamienia i skał. Zdolności pływackie i żeglarskie krasnoludów są znikome. Dotychczas jeszcze żaden krasnolud nie dowodził własnym statkiem, choć czasami można ich spotkać wśród marynarzy. Podobnie kiepsko prezentują się zdolności jeździeckie krasnoludów, choć jednocześnie pośród nich są najlepsi woźnice. Doskonale radzą sobie w górach, wspinając się bez trudu. W przypadku walki krasnolud staje twardo i nie ustąpi ani o krok. Jest honorowy, odważny i dzielny, a zatem nie ucieknie przed wrogiem, choćby miał zginąć. Krasnoludy, podobnie jak elfy, potrafią budować ukryte przejścia, schowki i sekretne komnaty. Są w tym naprawdę dobrzy i mało kto jest w stanie takie miejsce znaleźć.
Krasnoludy najlepiej czują się tam, gdzie potrzebna jest duża siła i odporność na ciosy. Są znakomitymi wojownikami, żołnierzami, którzy stoją na pierwszej linii. Doskonale radzą sobie podczas walki z orkami, trollami, ogrami i innymi dużymi przeciwnikami. Ich ciosy są naprawdę potężne. Krasnoludy nie zajmują się łowiectwem, a także rzadko zostają najemnikami, czy złodziejami. Zwykle przeszkodą jest tu ich legendarna wprost zwinność. Podobnie wygląda sytuacja krasnoluda - mnicha. Niewielu krasnoludów ma dość zapału, aby tracić czas na naukę tej profesji. Choć, oczywiście, szaleńcy się zdarzają. Krasnolud może się szkolić niemal w każdej gildii nakierowanej na walkę. Jednak całkowicie poza jego zasięgiem jest zostanie paladynem, czy też kapłanem. W tych miejscach przyjmowani są tylko ludzie.
Warto zauważyć, że krasnoludy od samego początku potrafią dobrze czytać, choć uczą się niezbyt szybko. Nie są zbyt inteligentni oraz zwinni, choć zręczności im nie brak. Dość szybko regenerują siły po walce, są bardzo wytrzymali i żywotni. Siła należy do ich szczególnie mocnych stron. Szczęście jest dla nich neutralne, choć w życiu zwykle im sprzyja. Wojownik i górnik oraz kowal, to niemal wymarzone profesje dla krasnoluda. W pozostałych dostępnych profesjach radzą sobie gorzej, a jako najemnicy, mnisi i złodzieje nie będą mistrzami. Krasnolud złodziej traci zaufanie swej rasy i nie jest traktowany dobrze. Zestawienie cech nowoutworzonej postaci zamieszczono niżej.

Cechy podstawowe
Siła: ???
Zręczność: ???
Zwinność: ???
Wytrzymałość: ???
Żywotność: ???
Regeneracja: ???
Inteligencja: ???
Szczęście: ???
Cechy drugorzędne
Walka wręcz: ???
Walka bronią: ???
Uniki: ???
Spostrzegawczość: ???
Celność: ???
Łucznictwo: ???
Jeździectwo: ???
Traperstwo: ???
Wspinaczka: ???
Pływanie: ???
Żegluga: ???
Skradanie: ???
Pokonywanie upałów: ???
Pułapki: ???
Wykrywanie pułapek: ???
Otwieranie zamków: ???
Handel: ???
Perswazja: ???
Czytanie: 50% - 1 pkt rozdania 2,5%
Mistycyzm: ???
Złodziejstwo: 0% - 1pkt rozdania 0,5%




Wszelkie teksty, historie, opisy, nazwy, koncepcje, pomysły, grafiki, obrazki i rozwiązania umieszczone na tej stronie są wyłączną własnością i dziełem Admina, który posiada do nich wszystkie prawa. Wykorzystanie ich przez osoby inne niż Admin lub osoby przez niego pisemnie upoważnione jest zabronione i podlega ściganiu z tytułu naruszenia praw autorskich. Wszelkie prawa zastrzeżone od 1 sierpnia 2008 roku do chwili obecnej.

Kontakt z Adminem